Общее
Якое значэнне мае вывучэнне гісторыі для развіцця грамадства?
Што вывучае гісторыя? На якія перыяды падзяляецца сусветная гісторыя? Што такое гістарычная крыніца? Якія існуюць віды гістарычных крыніц? (Гісторыя Старажытнага свету, 5 клас)
Якое значэнне мае вывучэнне гісторыі для развіцця грамадства?
Што вывучае гісторыя? На якія перыяды падзяляецца сусветная гісторыя? Што такое гістарычная крыніца? Якія існуюць віды гістарычных крыніц? (Гісторыя Старажытнага свету, 5 клас)
Якія змены адбываліся на палітычнай карце Еўропы ў Сярэднявеччы? Якія агульныя тэндэнцыі праявіліся ў развіцці дзяржаўнасці ў перыяд феадалізму?
Якімі прычынамі было выклікана Вялікае перасяленне народаў і як яно паўплывала на гісторыю Еўропы? Успомніце азначэнні паняццяў «феадалізм», «феадальная раздробленасць», «Рэканкіста», «саслоўна-прадстаўнічая манархія». (Гісторыя Сярэдніх вякоў, 6 клас)
Як змяняўся дзяржаўны лад Заходняй Еўропы на працягу Сярэднявечча? З чым гэтыя змены былі звязаныя?
Якімі прычынамі было выклікана Вялікае перасяленне народаў і як яно паўплывала на гісторыю Еўропы? Успомніце азначэнні паняццяў «манархія», «бенефіцый», «саслоўна-прадстаўнічая манархія» (Гісторыя Сярэдніх вякоў, 6 клас).
Як змяняліся сацыяльныя адносіны ў сярэднявечным феадальным грамадстве? З чым гэта было звязана?
Як свабодныя сяляне станавіліся залежнымі? Як узнікалі гарады? Успомніце азначэнне паняццяў «феод», «феадал», «сеньёр», «васал», «саслоўе», «натуральная гаспадарка», «таварна-грашовая гаспадарка». (Гісторыя Сярэдніх вякоў, 6 клас)
Якім чынам каталіцкая царква ўплывала на палітычную сітуацыю ў краінах Заходняй Еўропы і сістэму каштоўнасцяў еўрапейцаў Сярэднявечча?
Калі і якім чынам узнікла хрысціянства? Чаму яно стала дзяржаўнай рэлігіяй у Старажытным Рыме? Дайце азначэнне паняццям «каталіцкая царква», «духавенства», «місіянеры», «манаства». (Гісторыя Сярэдніх вякоў, 6 клас; § 7 гэтага вучэбнага дапаможніка)
Што вызначала светаўспрыманне і жыццёвыя каштоўнасці сярэднявечных еўрапейцаў?
Якія саслоўі сфарміраваліся ў сярэднявечным грамадстве і якім было становішча кожнага з іх? Якія маральныя каштоўнасці былі характэрныя для антычнага грамадства? (Гісторыя Сярэдніх вякоў, 6 клас)
Якое месца займае сярэднявечная заходнееўрапейская культура ў кантэксце сусветнай?
Якую культурную з’яву называюць Раннім Адраджэннем? Хто такія гуманісты? Успомніце выдатныя творы літаратуры і мастацтва Ранняга Адраджэння. (Гісторыя Сярэдніх вякоў, 6 клас)
Якія былі асаблівасці дзяржаўнага, грамадскага і культурнага развіцця Візантыі? З чым яны былі звязаны?
Калі і чаму адбыўся падзел Рымскай імперыі на Заходнюю і Усходнюю? Якія дзяржавы былі самымі вялікімі на палітычнай карце Еўропы ў Раннім сярэднявеччы? Якія былі прычыны расколу хрысціянства на заходнюю і ўсходнюю цэрквы? Дайце азначэнне паняццям «мазаіка», «фрэска», «абраз». (Гісторыя Сярэдніх вякоў, 6 клас; § 10 гэтага вучэбнага дапаможніка)